Brand design, digitális megoldások és csomagolásdesign területén is járt magyaroknak piros pont az idei Red Dot Awardon.
A Brand Design kategóriában a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga belső, útbaigazító rendszerének, arculatának és kiállításainak grafikai tervezéséért Dávid Gábor és Tausz Gábor Ezra kapta az elismerést.
Ugyanebben a kategóriában a 2019-es Budapest Design Week arculatát tervező Balogh Balázs is kiérdemelte a díjat. A koncepció még most is él a weben, a mai napig lehet játszani az akkori arculattal.
A Digital Solutions kategóriában két projektet díjaztak Magyarországról, az egyik a 360 Desigh Budapest nevű projekt, melyet a tavalyi Budapest Design Week során mutattak be, és ahol kortárs magyar és külföldi képzőművészek alkotásait állították ki egy online és fizikai térben “phygital” (a physical és a digital összevonása) formában.
Ugyanebben a kategóriában a Tíztőlmese is megkapta a piros pontot, itt ráadásul duplázásról van szó, a projektet a Brand Design kategóriában is díjazott Balogh Balázs és felesége jegyzi, akik egy rajzfilmnéző oldalhoz hasonló megoldást találtak ki, Huzella Júlia színésznő olvas fel mesekönyveket, a gyerekek pedig együtt nézhetik az illusztrációkat.
A Package Design kategóriában Dió Design Consulting kapott Red Dot-díjat a Mizo Coffee Selectionnak tervezett egyedi csomagolásdesignnal, melyeken híres festmények láthatók, néhány érdekességgel együtt: nem csak a művész neve, hanem a festmény címe, a keletkezésének ideje, és az is látható, hogy melyik múzeumban nézhetjük meg az eredeti mesterművet. A Mizo és a Dió Design projektje a Kreatív designversenyén, az RGB-n is díjazott lett, itt az ezüstnek megfelelő Green minősítést kapta (az RGB-re épp zajlik még a nevezés, pályázzatok itt!).
A Red Dot előkelő súlyozással szerepel Kreatív Apex designlistáján, minderről bővebb infót olvashattok erre és erre.
Forrás: https://kreativ.hu/cikk/ot-magyar-design-az-idei-red-dot-dijasok-kozott